Agora Mobile -
17 septembrie 2019 Autentificare

Tehnologia, continutul si creativitatea genereaza cele mai mari cresteri in Topul BrandZTM al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial

Firme | 29 Mai 2018

Vizionarea serialelor de pe Netflix, sharing-ul de noutati de pe Facebook si descarcarea de continut media din iTunes (Apple) sau Ali Picture (Alibaba) au contribuit la un an de crestere-record a valorii marcilor din Topul BrandZTM 2018 al celor mai valoroase branduri la nivel mondial, lansat astazi de catre WPP si Kantar Millward Brown.

Cresterea gradului de utilizare a tehnologiilor bazate pe date si sisteme inteligente – cum ar fi inteligenta artificiala (AI) sau realitatea augmentata (AR) – dar si abordarile creative de marketing au permis mai multor branduri sa isi cunoasca mai bine clientii si sa le ofere continut la indemana si personalizat si experiente exceptionale.

Opt dintre marcile aflate in Top 10 provin din domeniul tehnologiei sau sunt strans legate de tehnologie. Aceasta categorie continua sa domine clasamentul, cu Google si Apple pe primele pozitii. Google a inregistrat o crestere de 23% (prin care a ajuns la 302,1 miliarde de dolari), iar Apple - de 28% (prin care a ajuns la 300,6 miliarde de dolari). Amazon a ajuns pe pozitia a treia, inaintea Microsoft, cu o crestere de 49% (care l-a propulsat la 207,6 miliarde de dolari), in timp ce Tencent – cu o crestere de 65% care l-a dus la 179 miliarde de dolari - a urcat trei pozitii fata de 2017 si a ajuns pe locul 5, surclasand Facebook (pozitia 6).

David Roth, reprezentant WPP, declara: “Am asistat anul acesta la cel mai mare avans al valorii brandurilor de pana acum, generat de cresteri in toate categoriile. Atat jucatorii noi, cat si cei existenti, au vazut rezultatele curajului si ale adoptarii unei viziuni pe termen lung asupra construirii marcilor pe care le detin.

Si pentru noi, grupul WPP, este prioritar sa avem o abordare inovativa a clientilor nostri, prin combinarea datelor si tehnologiei cu creativitatea de prima clasa. Companiile care investesc in marketing bazat pe cercetare si sisteme inteligente si isi sustin marcile cu puterea creativitatii si a ideilor, vor fi castigatoare in lumea de astazi dominata de inovatie si schimbare.”

Cele mai valoroase 10 branduri la nivel mondial conform clasamentului BrandZTM 2018

Locul ocupat in

2018

Brand

Categorie

Valoarea brandului in  2018 ($M)

Evolutia valorii brandului

Locul ocupat in 2017

1

Google

Tehnologie

302,063

+23%

1

2

Apple

Tehnologie

300,595

+28%

2

3

Amazon

Retail

207,594

+49%

4

4

Microsoft

Tehnologie

200,987

+40%

3

5

Tencent

Tehnologie

178,990

+65%

8

6

Facebook

Tehnologie

162,106

+25%

5

7

Visa

Plati

145,611

+31%

7

8

McDonald’s

Fast Food

126,044

+29%

10

9

Alibaba

Retail

113,401

+92%

14

10

AT&T

Telecomunicatii

106,698

-7%

6

 

In ciuda incertitudinilor de ordin economic sau politic din multe regiuni ale lumii, clasamentul din acest an inregistreaza cea mai mare crestere anuala de pana acum – de aproape 750 miliarde de dolari (+21%). Astfel, Topul 100 BrandZ ajunge la o valoare totala a brandurilor de 4,4 trilioane de dolari (cu 204% mai mare fata de valoarea totala din 2006, anul lansarii acestui clasament). Acesta este si primul an in care absolut toate categoriile din Top 100 BrandZ au raportat cresteri.

 

O alta premiera a acestui an o constituie faptul ca brandurile din afara SUA au crescut mai mult decat cele din SUA. Paisprezece branduri din China sunt prezente in topul din 2018, in timp ce in clasamentul din 2006 se afla unul singur (China Mobile). Valoarea cumulata a primelor 10 marci din China a avut o crestere anuala de +47%, un ritm mult decat dublu fata de cel al marcilor din SUA (+23%). Si alte parti ale lumii, cum ar fi India si Indonezia, au avut, de asemenea, o crestere regionala puternica prin marcile lor. Topul 100 BrandZ include sapte marci asiatice (in afara celor din China), care au avut o crestere de 14%, ajungand la o valoare cumulata de 146 miliarde de dolari. Banca regionala BCA (de pe pozitia 99) a devenit primul brand indonezian care a intrat in top. Avem un nou-venit si intre primele 10 marci din categoria auto: Maruti Suzuki.

Marcile pioniere din China sunt predominante printre brandurile cu cele mai mari cresteri, cu JD.com in frunte (pozitia 59), care inregistreaza o uluitoare crestere valorica de 94%, sustinuta de intrarea sa in categorii noi, cum ar fi zona financiara. Alibaba (pozitia 9) il urmeaza, intrand in Top 10 pentru prima data in acest an, cu un avans de 92%, un rezultat al expansiunii sale globale si al succesului obtinut cu ocazia Singles Day. Pe locul trei din punct de vedere al evolutiei se afla Moutai (pozitia 34), cu o crestere de 89%.

Printre tendintele-cheie care se evidentiaza in clasamentul BrandZ al celor mai valoroase 100 brand-uri din acest an se numara:

  • Marketingul bazat pe sisteme inteligente, cum sunt inteligenta artificiala sau realitatea augmentata, permite brandurilor sa “renasca si sa prospere”, mentinandu-si relevanta pentru consumatori.
  • JD.com si HP au reintrat in top anul acesta, ambele branduri fiind prezente in clasamentul din 2016. Gigantul american de telecomunicatii Spectrum conduce ierarhia noilor-intrati in clasament de pe pozitia 27, in timp ce Uber intra pe pozitia 81, iar Instagram pe locul 91.

Brandul cu cea mai mare crestere in 2017 – Adidas – a ajuns pe locul 100 anul acesta. De asemenea, a fost pentru prima data cand un brand din Indonezia a intrat in top, cu banca regionala BCA pe pozitia 99.

  • Parteneriatele s-au dovedit un punct pivot pentru maximizarea eficientei brandurilor. Brandurile de top au continuat sa creasca nivelul asteptarilor cu privire la experienta consumatorilor – atat cea online, cat si cea offline - de la testarea produselor la ridicarea sau livrarea acestora, prin implementarea de partenerate strategice pe termen lung.
  • Retailul a inregistrat o evolutie puternica, fiind categoria cu cea mai mare crestere valorica (+35%) in ultimele 12 luni.
  • Marcile strans legate de tehnologie continua sa domine in “batalia brandurilor”, fiind responsabile pentru mai mult de jumatate (+56%) din valoarea totala a brandurilor din Top 100 BrandZ.

Doreen Wang, Global Head BrandZ, Kantar Millward Brown, comenteaza: “Brandurile castigatoare in era marketingului bazat pe sisteme inteligente sunt afaceri ca Amazon si Tencent, care pun consumatorul in centrul tuturor actiunilor lor. Aceste branduri folosesc tehnologia pentru a intelege nevoile clientilor proprii si aplica informatiile pentru a crea un ecosistem de servicii care satisfac nevoi multiple, permitand o experienta fluida a consumatorului pe diverse platforme.”

Raportul BrandZ despre cele mai valoroase branduri la nivel global, clasamentele asociate, precum si insight-uri legate de regiunile-cheie si de 14 categorii sunt disponibile online aici.  Raportul global, clasamentele, graficele si articolele sunt disponibile si prin intermediul aplicatiei mobile BrandZ. Aplicatia BrandZ detine aceleasi caracteristici si aceeasi functionalitate pentru toate rapoartele regionale BrandZ si se poate descarca gratuit pentru Apple IOS si pentru  toate dispozitivele cu Android de pe www.brandz.com/mobile sau prin cautarea termenului “BrandZ” in iTunes sau GooglePlay.

 

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora